خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 16:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه در کمیته دائمی صلح و امنیت بین المللی (IPU) هشدار داد:

رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای پیشرفت در نقشه شیطانی و نابودی جمعیت فلسطین استفاده می کند

نایب رئیس کمیته دائمی صلح و امنیت بین المللی اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) تاکید کرد: در مورد مقامات نظامی رژیم صهیونیستی، با تمام آنچه تاکنون به آن اعتراف کرده اند، شکی نیست که هدف آنها کشتن زنان و کودکان و نابودی کل جمعیت فلسطین است و هوش مصنوعی فقط به آنها کمک می کند تا در نقشه شیطانی خود پیشرفت بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه که به عنوان نایب رئیس کمیته دائمی صلح و امنیت بین المللی اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU)، اجلاس آنگولا انتخاب شده بود در موضوع  کاربرد هوش مصنوعی در تسلیحات نظامی سخنرانی کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در هر جنگی این است که انسانیت اغلب تا حدودی از کانون توجه خارج می‌شود و کشتن غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان را آسان‌تر می‌کند. و این با پیشرفت تکنولوژی مورد استفاده برای مقاصد نظامی بیشتر و بیشتر به یک روند تبدیل می شود.



وی بیان کرد: بدتر از آن این است که نیروهایی که بیشتر از این فناوری استفاده می کنند، نیروهای اشغالگر اسرائیلی هستند که سابقه طولانی در ارتکاب جنایات جنگی شنیع دارند.



این نماینده مجلس اظهار داشت: صلح از نظر رژیم صهیونیستی به معنای انفعال در مقابل ظلم است و از آنجایی که فلسطینی ها پس از 75 سال اشغال بالاخره توانایی مقابله با آن را پیدا کردند، این رژیم با بمباران خانه ها، مدارس و بیمارستان ها مرتکب نسل کشی می شود.  رژیم اسرائیل تنها در 17 روز گذشته جان بیش از 5000 نفر را گرفته است که بیش از 60 درصد آنها زن و کودک بودند. همچنین به هدف قرار دادن مکان های عبادت ادامه می دهد و اخیرا سومین کلیسای قدیمی جهان را بمباران کرده است!  آنها اکنون فلسطینی ها را به شکل کورکورانه بمباران می کنند تا بتوانند به راحتی سرزمینشان را تصرف کنند.



رضاخواه ادامه داد: متاسفانه برنامه های نظامی هوش مصنوعی بحران را بدتر کرده است.  خود مقامات رژیم صهیونیستی حمله 11 روزه 2021 خود به غزه را «نخستین جنگ هوش مصنوعی جهان» نامیدند.



وی اظهار داشت: اکنون من مطمئن هستم که شما می توانید جنایات ناشی از استفاده از هوش مصنوعی در جنگ را تصور کنید، توسط اشغالگری که نه قوانین بین المللی را به رسمیت می شناسد و نه از آن تبعیت می کند و در حالی که ما اینجا در حال صحبت هستیم، انها در غزه نسل کشی می کنند.  اما در ساده‌ترین عبارت ممکن، این بدان معناست که رایانه‌ها تصمیم می‌گیرند که آیا زنان و کودکان فلسطینی شایسته زندگی هستند یا نه!



نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بنابراین من می خواهم افکار شما را با چند سوال به چالش بکشم.  همه ما باید از خود بپرسیم که چرا استفاده از هوش مصنوعی در عملیات نظامی باید از ابتدا مجاز باشد، در حالی که هنوز تمام پیامدهای بشردوستانه این استفاده را کشف نکرده ایم.  آیا یکی از عوامل اصلی ایجاد بیشترین فجایع در جنگ ها، فقدان دیدگاه بشردوستانه در وضعیت نیست؟  پس چگونه می توان با حذف بیشتر بشریت از محاسبات به این امر کمک کرد؟



رئیس هیات اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی تاکید کرد: در مورد مقامات نظامی رژیم صهیونیستی، با تمام آنچه تاکنون به آن اعتراف کرده اند، شکی نیست که هدف آنها کشتن زنان و کودکان و نابودی کل جمعیت فلسطین است.  و هوش مصنوعی فقط به آنها کمک می کند تا در نقشه شیطانی خود پیشرفت بیشتری کنند. آیا جامعه جهانی در این زمینه کاری انجام خواهد داد؟  و این اقدام چه خواهد بود؟/



پایان پیام

  • کد خبر : 370594
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار